![]() |
Cemiterios de Abydos |
![]() |
Tumb U-j |
Algúns dos vasos deste conxunto presentan signos pintados en negro, ao que se engaden pequenas etiquetas de óso gravadas, todo o cal constitúe o testemuño máis antigo de escritura exipcia documentados ata o momento.
Nos vasos pintados temos un ou dous grandes signos: un deles sempre é un animal: un escorpión (o máis abundante), un peixe, unha cuncha, unha cabeza de antílope...., mentres que o segundo pode ser unha árbore, unha caña, unhas canles entrecruzadas, un arco..., co significado de “plantación”, “campo”, “finca agrícola” e “corte (de gando)”.
A tradución do conxunto de signos sería algo así como “plantación de Escorpión”, “corte de Escorpión”, etc., aludindo á procedencia dos contidos dos vasos (nota 1). Os pictogramas con formas de animais, antes que nomes do rei serían máis ben epítetos, a través dos cales se identificaba con eses elementos da natureza: “Plantación de Aquel que se manifesta como un escorpión” ou “que ten as calidades do escorpión”.
![]() |
Vasos pintados da tumba U-j |
![]() |
Etiquetas |

Parece non haber probas do emprego desta primeira escritura fóra do contexto funerario, polo que o seu uso puidera ter unha función simbólica, máis que administrativa. Neste sentido, pode interpretarse a cuantificación das ofrendas, a mención do propietario e lugar de procedencia, como un medio de fixalas para a eternidade, como un procedemento destinado a aumentar a “eficacia máxica” do ritual funerario
(nota 1) Posiblemente se trate do tipo de fincas agrícolas que máis tarde, durante o Reino Antigo, se destinaban a abastecer a tumba de ofrendas funerarias e cubrir todos os gastos que mantiñan o culto do defunto.
Bibliografía:
- Cervelló Autuori, Josep: “La aparición del estado y la Época Tinita”. En J.M. Parra Ortiz (coord.). 2009. El Antiguo Egipto. Sociedad, Economía, Política. Marcial Pons Historia (p.69-124)
- Raffaele, Fr. 2002. Dinastía 00 Naqada IIc (IIC) - IIIa2 (IIIA2).Trad. esp. en Egiptomanía
- Abydos – Umm el-Qaab, Royal necropolis of Early Egyp. http://www.dainst.org/es/node/23492?ft=all. Deutsches Archäologisches Institut, 2013
O Rei Escorpión
Outra vez o escorpión identifica a un rei exipcio, esta vez representado en forma humana. Trátase da coñecida como Maza do Rei Escorpión.
Esta maza apareceu xunto á paleta de Narmer e outros obxectos votivos no templo de Horus de Hieracómpolis (grego: "cidade do santuario", en exipcio "Nekhen"), considerada a capital do Alto Exipto antes da Unificación, é dicir, durante o a Dinastía 0 do perído protodinástico (ca.3150-3000). A maza, xigante, formaba parte dun conxunto máis amplo de ofrendas de diferentes momentos, entre o período protodinástico e o Reino Antigo (foto).
Fotos extraídas de La cabeza de maza encontrada en un templo de Hieracómpolisque es la primera mención de la existencia del Rey Escorpión
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Comentarios