
O máis coñecido é WB 444, o chamado prisma Weld-Blundell, un prisma de barro cocido con textos en cada unha das súas catro caras, distribuídos en dúas columnas, que recolle todas as dinastías dende época antediluviana (sen dúbida míticas) ata o final do reinado de Sin-magir (1828-1817 a.e.), da primeira dinastía de Isin. O feito de que non se inclúan dinastías nin reis posteriores indica que este documento foi escrito arredor das datas finais recollidas no listado, é dicir, no século XIX a.e. (contemporáneo da primeira dinastía de Babilonia; cf. Langdon, p.5)
Con todo, a partir da análise dalgúns termos, Jacobsen (1939: 140-141) concluíu que a composición da lista na súa forma orixinal debía remontarse aos tempos de Utu-Hegal (2124-2113*), quen reinou en Uruk xusto antes do comezo da dinastía Ur III, e que a parte antediluviana, así como a fin da lista, foron engadidos posteriores.
WB 62, pola súa vez, é unha pequena taboíña escrita por unha soa cara procedente da cidade de Larsa, que aínda que é considerada máis antiga que o prisma Weld-Blundell (ca. 2000 a.e., segundo Langdon), só recolle as dinastías anteriores ao Diluvio.
Entre as pezas procedentes da cidade de Nippur —centro relixioso sumerio—, atopamos o mesmo esquema cronolóxico que en WB 444 noutra taboíña estruturada en 12 columnas (da que se coñecen copias en fragmentos doutras 3 taboíñas), que remata o reconto dinástico no reinado de Enlil-bani, da primeira dinastía de Isin (1861-1837*). Esta cronoloxía detense, por tanto, uns poucos anos antes que a enumeración do prisma, polo que podemos supoñer que é lixeiramente máis antiga (cf. Jacobsen, 1939: 6)
En calquera caso, dentro da periodización da historia antiga mesopotámica, situámonos entre o período neosumerio e o paleobabilónico, cando se produce un importante rexurdimento da cultura sumeria. Dende estes momentos proliferan as copias, tanto da Lista Real como doutros documentos antigos de tempos sumero-acadios, costume que se continuará ata ben entrado o primeiro milenio a.e., cando o Imperio Neoasirio tome o relevo na preservación dos antigos escritos mesopotámicos.
Bibliografía
Con todo, a partir da análise dalgúns termos, Jacobsen (1939: 140-141) concluíu que a composición da lista na súa forma orixinal debía remontarse aos tempos de Utu-Hegal (2124-2113*), quen reinou en Uruk xusto antes do comezo da dinastía Ur III, e que a parte antediluviana, así como a fin da lista, foron engadidos posteriores.
WB 62, pola súa vez, é unha pequena taboíña escrita por unha soa cara procedente da cidade de Larsa, que aínda que é considerada máis antiga que o prisma Weld-Blundell (ca. 2000 a.e., segundo Langdon), só recolle as dinastías anteriores ao Diluvio.
Entre as pezas procedentes da cidade de Nippur —centro relixioso sumerio—, atopamos o mesmo esquema cronolóxico que en WB 444 noutra taboíña estruturada en 12 columnas (da que se coñecen copias en fragmentos doutras 3 taboíñas), que remata o reconto dinástico no reinado de Enlil-bani, da primeira dinastía de Isin (1861-1837*). Esta cronoloxía detense, por tanto, uns poucos anos antes que a enumeración do prisma, polo que podemos supoñer que é lixeiramente máis antiga (cf. Jacobsen, 1939: 6)
En calquera caso, dentro da periodización da historia antiga mesopotámica, situámonos entre o período neosumerio e o paleobabilónico, cando se produce un importante rexurdimento da cultura sumeria. Dende estes momentos proliferan as copias, tanto da Lista Real como doutros documentos antigos de tempos sumero-acadios, costume que se continuará ata ben entrado o primeiro milenio a.e., cando o Imperio Neoasirio tome o relevo na preservación dos antigos escritos mesopotámicos.
Bibliografía
- Jacobsen, T. 1939. The Sumerian King List. Oriental Institute, Assyriological Studies 11, University of Chicago Press
- Langdon, M.A. 1923. The Weld-Blundell Colection, vol. II. Historical Inscriptions, Containing Principally the Chronological Prism, W-B. 444. Oxford Editions of Cuneiform Texts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Comentarios