Esquema das características principais das pinturas minoicas a partir do temas 2 do manual de Zarzalejos, M., Guiral, C. e San Nicolás, Mª P. 2010. Historia de la cultura material del Mundo Clásico. Uned.
Índice
- A pintura mural cretense(2000-1350 a.C.)
- Segundos palacios
- Período monopalacial
-
Primeiros palacios
- A pintura mural micénica (1400-1200 a.C.)
 |
Recolledores de azafrán, Illa de Thera |
CRETA
Primeiros palacios
- Pintura ao fresco e, tamén en Knossos, pintura sobre cal seca.
- Cores: amarelo, gris, branco e azul.
- Deseños xeométricos sobre fondos claros.
- Posteriormente (MM III A), deseños sobre fondo escuro e máis cores: laranxa e verde.
- Introdúcense os deseños florais
- A etapa final dos primeiros palacios: temas naturalistas e primeira figuración coñecida.
Segundos palacios
Knossos, illas de Melos e Thera (MR)...
Xeneralízase a figuración.
Pinturas en paredes, cubertas ou pavimentos.
Relevos en xeso, pintados.
Mesmas cores que na etapa anterior (vermello, branco, negro, marelo, azul, verde, laranxa).
Composición
Estruturada en 3 bandas horizontais.
Desenvolvemento figurativo na central.
Bandas superior e inferior lisas ou decoradas con series de motivos. O rodapé soía imitar o veteado de pedra ou madeira.
Bandas verticais aproveitando cortes nos muros (vanos: portas e ventás)
Tamaño: dende as miniaturas ao tamaño natural.
Temática: medio natural (plantas e animais), ás veces formando parte dunha escena humana.
 |
Príncipe dos lirios |
|
 |
Sala dos golfiños |
|
Salas de Knossos:
Algunhas figuracións con posible sentido ritual e simbólico: “Príncipe dos lirios” (rei-sacerdote?)
Os temas mariños restrinxíanse á decoración dos pisos. O fresco dos
golfiños pénsase que pertencía ao piso dunha sala superior.
 |
Sala
oeste de Akrotiri: fresco nunha estreita banda entre o
teito e as ventás. Representa unha cidade e o seu contorno. Estilo miniaturista. |
Período Monopalacial (Knossos e Hagia Triada)
"As señoritas de Avignon", Knossos (obsérvense os fragmentos conservados e o imaxinativo da reconstrución) |
MICENAS
- Son frescos propiamente ditos. Pero presentan retoques pintados despois de secado o enlucido.
- O parentesco coa técnica minoica fai pensar en artesáns desta orixe.
- Pintura nos palacios e nas grandes casas: en muros, pavimentos, teitos, piares e columnas.
- A selección
de temas e súa composición subordinados simbolicamente á
funcionalidade das salas palaciais (leóns e grifos con alas que adoitan
flanquear tronos reais. Valor simbólico)
Por riba da liña vermella, véxase a reconstrución
da pintura en tempos de Evans. So se conserva a parte inferior. |
 |
Procesión de oferentes, Knossos |
|
 |
Sala do trono do palacio de Pilos |
|
Características
 |
"A micénica" |
Cores de orixe mineral: marelos, vermellos, brancos, verdes, azuis.
Cor vermella para homes, branco para mulleres. Amarelo para os leóns, branco para as esfinxes, azul para os monos. Estilo moi conservador. Difícil establecer periodizacións. Escenas procesionais: Figuras en desfile portando algún obxecto. En zonas de escaleiras (igual que en Knossos e Thera)
Escenas de batalla e sacrificios: adoitan ser frisos de figuras pequenas (entre 20 e 50 cm.)
Muller micénica (detalle) |
 |
Mulleres en carro, Tirinto |
Temática
Escenas procesionais: figuras en desfile portando algún obxecto. En zonas de escaleiras (como en Knossos e Thera)
Escenas de batalla e sacrificios: adoitan ser frisos de figuras pequenas (entre 20 e 50 cm.)
Representación de animais:
En escenas de caza ou tamén o salto do touro.
Leóns e grifos
 |
Home con can de caza
Cacería de xabaril, Tirinto |
|
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Comentarios